Persekolahan dah lama terkubur

Rabu, Disember 17, 2014 @ 3:55 PTG | 0 Orang berstory

Assalammualaikum. 

semakin hari semakin aku besar untuk menjadi dewasa. 
dewasa sahaja tetapi kematangan itu tidak lagi terserlah.
masih seperti dulu, tak tau bila nak berubah.
masih ingat diri ini budak sekolah, 
padahal tahun depan dah nak masuk universiti , Insya-Allah :)
orang kata, "dah boleh kawin oitt
tapi, aku taknaklah kawin awal. 
masih mahu hidup solo molo nini


Kawan?
ohh, aku rindu mereka
terlalu sampai susah nak diungkap
rindu nak kongsi makanan,
rindu nak bergaduh,
rindu semua benda tentang mereka
gelak, tawa, menangis, peluk, pujuk, jerit. semualah

dulu aku selalu terfikir kenapa qila selalu tinggalkan aku,
tapi, lepas dengar nasihat pyqa, baru aku tahu kenapa
"don't judge anything before you know everything"
kata kata yang tepat kena dekat batang hidung aku
bila aku fikir balik, sometime aku kena hidup solo,
baru aku tahu apa itu kehidupan.
baru tahu apa itu cabaran. cehh . . .
tak perlu mengharapkan orang lain selalu
mengajar aku sikit demi sedikit untuk matang
walaupon aku tahu aku susah nak matang.

aku ingat juga budak smkbp dah lupakan aku
yelaa, sape jela aku nak diorang kenang.
tapi aku tak sedar sebenarnya aku yang menjauhkan diri daripada diorang
terasa diri ini sombong pula bila mengingat kembali.
sampai liana tanya aku masa aku jumpa dia semalam dekat pasar malam
"mana kau menghilang wani? semua geng kita tanya pasal kau"
"mana ada aku menghilang. aku ada jela dekat rumah layan running man"
"bla bla bla . . ."
*kenapalah aku suka judge orang tanpa selidik?* TT_TT



TIJB
banyak kenangan aku, kawan dan kau
banyak sangat sampai aku rindu bila ingat kembali
dulu, masa awal awal masuk
aku judge macam macam
itu ini tak bestlah, terkongkonglah, islamic sangatlah
buat itu ini tak boleh, music macam macam tak boleh
tapi bila dah masuk form 5,
baru aku sedar bukan keseronokan itu datang dekat kita
tapi kita yang harus mencipta keseronokkan itu
bila kita sendiri yang cipta kegembiraan itu
automatik kita akan rasa sampai ke lubuk hati kita
*apalah yang aku merapu nie*

rindu nak dengar zikir before maghrib,
rindu nak berlari time pergi makan
rindu nak amik buah banyak banyak
rindu sangat nak minta kad outing dekat budak asrama
rindu nak pukul orang bila gelak atau bergaduh
rindu nak menganjing afiq
rindu nak tido dalam kelas
rindu semuanya :'(

masa telah berlalu. selamat tinggal semua
tahun depan akan menghadapi cabaran baru yang lebih mencabar
doakan semua berjalan lancar. Amin

afiq selalu dikelilingi perempuan yang comel. haha


mereka bersama sama mencipta kegembiraan dengan aku selama 2 tahun ini. akan aku ingat sampai bila bila



HELLO!



Call me as Syazwani or known as ES27. 97's liner. TiJB's student. Be nice here. Bye bye. Smile ❤ TAK SUKA?

Diary About Site

Ask Here!





The Shadow Friends


Dunia akan sunyi tanpa kawan disisi kita. Become my best friends, please?