SPM around the corner

Jumaat, Oktober 24, 2014 @ 4:04 PTG | 1 Orang berstory


Assalammualaikum
otak aku kosong macam tak pernah baca.
aku semakin malas nak belajar.
buku makin banyak bersepah di atas meja.
bahuku semakin berat dengan harapan keluarga.
aku cemburu melihat kejayaan rakan di mana mana.
aku wajib bersungguh sungguh demi harapan
dan kejayaan yang berbuih buih.
aku hanya manusia biasa. yang ada nafsu, ada buat kesilapan dan kesalahan. usaha tak seberapa, angan angan yang melangit tinggi. aku terlalu inginkan kejayaan yang cemerlang, gemilang, dan terbilang. tapi mengapa aku terlalu susah nak gabai.  aku terlalu ingin melihat kedua ibu bapa aku gembira dan berbangga melihat kejayaan aku. tapi mengapa terlalu susah . . .  aku pernah terbaca di board surau asrama
Jika kejayaan itu membuatkan aku jauh daripada Allah S.W.T. maka jauhkanlah kejayaan itu daripada aku kerana aku hanya mahukan keredhaan dan rahmat daripada Allah. tapi aku cuma manusia biasa . . .


apabila mereka melihat keputusan ini, aku tahu, mereka kecewa dengan aku. terlalu. aku pon geram dan sedih melihat aku mendapat keputusan seteruk ini. bukan geram dengan orang lain, tetapi geram dengan diri sendiri kerana tidak sepandai orang lain. markah orang lain semakin hari semakin naik tetapi aku? bagai jatuh ditimpa tangga lagi. terkadang ayah ada mengatakan "lebih baik sekolah sini (smkbp) je. dekat sana susah" tapi aku nak belajar berdikari . . . 

aku lihat mister Iz makin hari makin meningkat. GPS dia 3.1 peratus. wowow! makin meningkat. mana boleh. aku ingin bersaing dengan dia. aku cuma harap aku capai target aku iaitu 7A3B. tuh je. amin! result orang lain lantaklah. aku tak kesah. mesti struggle lagi nie. kalau tak, aku hanya mampu menangis jelah waktu ambil result spm tahun depan. buat malu je :')
Saya mendoakan NORSYAZWANI BINTI MOHD SALLEH mendapat 10A dalam SPM. Amin! :D





HELLO!



Call me as Syazwani or known as ES27. 97's liner. TiJB's student. Be nice here. Bye bye. Smile ❤ TAK SUKA?

Diary About Site

Ask Here!





The Shadow Friends


Dunia akan sunyi tanpa kawan disisi kita. Become my best friends, please?