Memories in Langkawi

Khamis, Mei 29, 2014 @ 11:50 PG | 1 Orang berstory


Assalammualaikum. aku ingatkan kenangan bersama budak TiJB hanya setakat di sekolah tetapi alangkah seronoknya kenangan tersebut boleh di peroleh diluar juga. apa yang aku melalut nie. oke, straight to the point. 22 Mei, semua ajk asrama yang telah bertungkus lumus menyiapkan 5S yang semak tuh telah pergi ke langkawi. fuyoooo! at the first memang tak sabar sabar nak pergi tapi makin dekat hari nak pergi makin malas pula di sebabkan 5S yang memenatkan tuh.

aku nie dahlah pemalas. tapi disebabkan nak pergi langkawi terpaksa bersengkang mata kemas barang. sampai 2.30 aku kemas barang sambil dengar lagu. rasa macam magu pula kemas sesorang. untunglah budak lelaki naik bas persiaran. laju.  budak perempuan ? naiklah bas sekolah yang semput tuh. but its okay. alhamdullillah, sampai juga dekat langkawi. hari jumaat (23/5), sampai motel, pergi makam mahsuri dan billion iaitu tempat jual coklet

this picture has a double meaning for aqila

semasa di billions, for the first time, pola si beria tuh panggil aku. what the holl? dia panggil aku setakat nak minta belanja coklet je? cehh! ingat aku cop duit yee cik abang oit. lepas teman kawan aku beli coklet (aku tak beli sebab mahal) , kitorang lepak depan kedai tuh. tetiba nazatul tegur amer. entah macam mana aku boleh pula minta amer belanja coklet. wth?? tak malu betul
aku : weyh amer, belanjalah aku coklet
amer : aku manalah ada duit
aku : peh, kedekutlah kau!
amer : yelaa, nanti aku belanja daim tau
aku : serius? aku tuntut ea. aqila, kau jadi saksi
amer : *senyum
aku main main je sebenarnya. tapi dia bagi betul betul. cehh! pucuk dicita, ulam mendatang. tapi dia tak bagilah coklet daim. just bagi coklet yang dekat bawah nie je. cukuplah tuh. tapi serius aku rasa bersalah sey. ayat mesej amer yang tak boleh blanya "aku tak kisah lah. dah rezeki kau. bukan aku yang bagi, Allah yang gerakkan hati aku. no hal" ohhmaigod. TT_TT


the second day (24/5), hari yang bermacam macam terjadi. aku pergi naik kereta kabel, tempat beras terbakar, naik bot pergi tempat helang mkan dan dataran helang. aku, nazatul, aisha, ani, robie dan qila naik satu kabel car. yang bestnya, masa naik kabel car tuh kitorang jerit. habis bergerak kabel car tuh. asyik senyum dan gelak je. aku perhati je "dia" dari jauh. ohh, segaknya. haha.


aku ingatkan dia ada dalam gambar nie. tapi sedihnya dia taknak join amik gambar. hmm :'( masa otw nak balik dari naik bot, pola si beria tuh asyik panggil nama aku "syazwani ms" dan "ewani ms" what the holl? dah kenapa entah. mula mula tak layan, tapi geram pula. aku toleh belakang, dia ada dekat belakang rupanya. aku tanya dia "kau nak apa encik pola?" dia senyum je. haishh -.-"

dan masa dekat dataran lang lah, for the first time aku tegur mister Iz. omaigod! aku tegur dia pon sebab minta tolong dia ambilkan gambar. berdebarlah juga. yang aku nie, kenapalah aku berdebar masa cakap dengan dia? dia cuma crush aku je! why? adakah ini cinta? ohh no! tahun nie nak SPM, so tak boleh nak berkasih sayang pula. nanti merana. +_+ dia kata, malam nanti baru bluetooth gambar sebab bateri dia dah kong.

sebenarnya dekat dataran lang nie aku hilang duit rm 40 something. menangis aku masa balik masuk bilik. at the first, takde sape nak layan aku. i need someone to hug me. aku mula stress. sampai hati diorang buat aku macam nie. tiba tiba, nazatul datang slow slow dekat aku dan pujuk. beberapa minit lepas tuh, qila sanggup turun dari bilik dia di tingkat atas untuk pujuk aku. terharu boleh. then, dia peluk aku. makin kuatlah aku nangis dekat bahu qila. like a baby yang terjatuh aiskrim dan di pujuk oleh kakaknya. macam tuhlah aku rasa. berbunga aku. hahaha, dia bagi kata kata semangat yang mendalam.

yang tak boleh blanya ayat nazatul "wan, dahlah tuh. pergi mandi, kite makan dekat bawah tau. kejap lagi kan wan nak jumpa Iz kan? jomlah turun" lepas dia cakap macam tuh, terus bersemangat aku nak mandi. hahha. poyolah kau wani! dia hanya crush je ea! tak lebih! masa tengah makan, duduk lepak lepak. semua layan gadjet masing masing. peh peh! untunglah. masa tengah layan twitter, robie panggil "wan, tuh dia dah datang" siapakah?yang lain dah mula"woooo" baru aku faham. haishhh! diamlah! aku just tunjukkan phone tanda nak bluetooth. dia bagi isyarat yang dia nak beli meggi dulu. okelahh. lepas dia datang balik sambil bawak meggi . . .
Iz : sebenarnya, gambar nie tak berapa nak lawalah (tunjukkan gambar yang dia ambil. rapat boleh.)
aku : sokaylah. aku tak kesah. nanti aku masukkan dalam laptop
Iz : serius ke? macam buruk je
aku : takpe, nantikan boleh edit. jangan risau oke? *senyum
Iz : okelah. yang mana nama bluetooth kau?
aku : yang nie (tunjuk 'ES27')
(dia pelik kot bila tengok nama bluetooth aku 'ES27'.)
masa tengah bluetooth tuh, rapat boleh. sampai terbau sabun yang dia pakai. cehh! gila ahh kau jah! yang kurang ajo nya, qila, robie dan aisha buat tektik balas dendam dekat aku dengan mengambil gambar aku dan Iz tuh. siot je seyy!! geram aku. tapi . . . haha tak tau nak cakap apalagi. the last day, kitorang pergi padang besar. habis borong baju dekat sana. ceh! macam banyak je beli. padahal sehelai je kot.







my brotherhood aka warden



tempatnya biasa biasa je tapi kenangannya bermakna. masa lawatan nielah aku boleh berkawan dengan sesetengah ajk aspura. perangai diorang yang gila gila. thanks to nazatul and qila for your shoulder and advise. love you all :D
"Kau tak hensem pon but there is someting about you that i can't find in those other guy out there seriuosly" Love you :)



HELLO!



Call me as Syazwani or known as ES27. 97's liner. TiJB's student. Be nice here. Bye bye. Smile ❤ TAK SUKA?

Diary About Site

Ask Here!





The Shadow Friends


Dunia akan sunyi tanpa kawan disisi kita. Become my best friends, please?