Lembutkan Hati Dia. Im Sorry

Jumaat, Mac 21, 2014 @ 2:11 PTG | 0 Orang berstory



6 Mac 2014 – Khamis
Pagi itu pergilah sekolah macam biasa. Pagi tuh waktu math, so kena pergi makmal math dekat tingkat 3. Ok, penat menunggu sebab tukang bawak kunci lambat sampai. Harini agak bosan tapi best sebab ramai cikgu tak masuk kelas. Apa lagi, pesta lah kelas. Ok, sebenarnya tak bising mana pon. Pengawas pon takde sebab kena jaga dekat dewan sebab ada mesyuarat PIBG. Dalam pukul 10.45 – 11.00, nazatul, firzanah, dan aini balik dari forum. Terus diorang lepak depan meja aku dan bermula lah cerita mereka . . .  (diolag dah berubah sikit sebab dah lupa). Diorang mula cerita pasal aku, robie, fain dan aqila berborak di twitter 2 minggu sebelum tuh. Pasal si iqbal tuh.

gambarnya cuma lelaki tengah duduk dan buat muka annoying

Gambarnya aku dah buang so contohnya macam nielah. Dia siap mention lagi sape yang komen bagai . antaranya aku, robie dan fain. Aku dah mula pening masa tuh. Tangan dah mula sejuk. Ya Allah, macam mane dia boleh tau? Omg!!! Macam mana iqbal boleh tau? Mati ahh aku. Kena cincang dengan dia. Nama aqilah je tak kena mention masa tuh mungkin sebab CNN yang bagitahu iqbal tuh tak ingat nama aqila kot atau tak nampak nama qila. Haishh. Iqbal siap cakap yang dia nak jumpa aku, robie dan fain. abah dia sey. aku dah mula nak nangis je. dah lah masa tuh fain pula takde pergi merayap mana entah. tinggal aku dan robie je. uwahhh!!! habislah aku. dahlah aku yang mula kan conversation tuhhh. gilaa weyhh. mati mati mati. terpaksalah aku dan robie tebal kan muka setebal yang boleh untuk face to face dengan iqbal minta maaf. last last kitorang suruh nazatul, aini dan pyqa panggil dia naik kelas kitorang. setel haritu juga. 

Sementara tunggu iqbal datang, aku dan robie bincang mcam mana nak lembutkan hati iqbal. itu ini itu ini, bla bla bla bla. ok, agak seram bila dah nampak iqbal dan ameer otw naik kelas kitorang. makin sejuk tangan aku. dah macam dekat kutub utara je. peh pehh pehh, muka dia kerut seribu seyy. dah rasa macam nak kena hukuman gantung mandetori je. ibu tolong kitee!! kalau aku boleh lari, dah lama lari weyhh. menyesal gilaa. kitorang jumpa dekat belakang kelas. iqbal sandar dekat tembok kaki lima kelas dan aku berdiri dekat belakang pintu kelas. mata seksi diaa. . . opss, mata garang dia tepat tengok aku. lagilah seram. macam nak makan aku je nie. tolonglah, aku bukannya ayam kfc ataupon burger double cheese mahupon aiskrim sunday. opss, melalut sudah. 



sambil dia minum air bergas untuk tenangkan fikiran mungkin dan aku terkulat kulat untuk mulakan conversation tuh. aku cerita lah semuanya yang sebenar benarnya. plus realiti dan dongeng (tak ingat sangat apa yg aku cakap) "firstly, aku nak minta maaf. oke, sebenarnya aku yang letak gambar tuh dekat twitter. aku tulis . . . (rujuk gambar). bukannya gambar tuh gambar orang bertumbuk pon. just gambar orang lelaki tengah duduk atas kerusi dan tangan atas meja je. tuh je. kalau tak percaya, boleh buka twitter aku, tengok semua benda." robie sambung " yang tulis nama kau pon fain. kitorang tak kutuk kau pon. serius"

mata dia still pandang tepat dekat muka aku. cuak weyhh. rilex rilex bro. aku sambung balik " weyh, iqbal. sorrylah. aku tak sengaja. gambar tuh bukannya tuju dekat kau sorang je. sesetengah pengawas lelaki. (hmm) fain tertulis nama kau pon sebab kitorang banyak dengar benda buruk pasal kau. diorang cerita yang kau nie garang lah, apalah. muka menakutkan. tapi bila aini, nazatul dan pyqa balik dari kem dan cerita pasal kau nie happening gila, suka gelak. aku jadi serba salah pula. tak sangka pula jadi macam nie. serius. alah iqbal. sorrylah. beb" *buat muka kesian* robie " kitorang tak sengaja masa tuh. aku pon bukannya kenal kau pon. just banyak dengar pasal kau je. sorilah beb"

dia mula rilex dan diam sekejap. then, dia baru cakap. (tak ingat permulaan dia. ingat ayat dia yang last tuhh) ". . . . aku tak kira, panggil lagi sorang dulu. pastu jumpa aku." aku "iqbal, sorilah weyh " *sambil melutut depan dia* first time tau aku buat macam tuh dekat seorang lelaki. sengal! dia bla je, aku dan robie terus berlari cari fain. cerita dekat fain. fain datang, dia pon minta maaf dekat iqbal. tiba tiba, aini pon danh buat salah dekat iqbal. dari iqbal dah cool down, marah dia naik balik. oke, dia cakap kitorang minta maaf macam main main. what the holl? aku still sabar sebab aku tau aku yang salah. dia suruh kitorang jumpa dia petang tuh pukul 3. 

lepas dah merayu bagai, tak jadi jumpa petang. jumpa waktu tuhh juga. buatlah usrah belakang kelas. masa tuh ada iqbal, aku, fain, robie, pyqa, nazatul, aini dan ameer. ameer mula mula tak nak masuk, tapi bila dah kena ugut dengan nazatul, masuk juga. dia pon join. bincang punya bincang. selesai juga. Alhamdulillah. :D rupanya iqbal tak suka dikaitkan dengan miss A. oke, takpe. suka hati awaklah. ayat last aku cakap dekat dia "iqbal, aku nak cakap sikit boleh? kalau kau nak tegur orang, senyumlah sikit. muka jangan garang. pastu cakap lah baik baik apa kesalahan diorang. ikhlas dari bekas pengawas a.k.a mawas. haha" dia senyum jee.. Wahh! comellah pula. hahahaha. *kembang semangkuk kalau dia baca* barulah macho kalau senyum bro. ?*angkat kening* 

selesai juga masalah aku. balik dengan perasaan bahagia. tapi, aku takut nak senyum dekat dia bila jumpa dekat luar. kenapa entah. hmm tapi takpelahh. chill je.

Iqbal, sorry tau weyhh. rilex rilex goyang kaki



HELLO!



Call me as Syazwani or known as ES27. 97's liner. TiJB's student. Be nice here. Bye bye. Smile ❤ TAK SUKA?

Diary About Site

Ask Here!





The Shadow Friends


Dunia akan sunyi tanpa kawan disisi kita. Become my best friends, please?