School and SPM

Jumaat, Januari 17, 2014 @ 12:16 PTG | 0 Orang berstory

Assalammualaikum ;)


Just begin the school. just begin the hell in hostel. what the f**k i said? oke, abaikan. sekolah sudah pon bermula 1/1 haritu. oke, memang tak best sebab tahun nie aku dah form 5 dan SPM. benda yang tak berapa nak menyeronokkan. aku benci oke, benci :3 no more internet, twitter, lagu di hostel. nak dengar lagu pon dekat sekolah jelaa. itu pon kalau kelab radio buka lagu waktu rehat. kalau tak, termenung jelaa.

aku dah jadi penghuni asrama dorm roqayah. dulu, dorm tuh lah aku taknak masuk sebab rasa macam ada badi. ok, sorry kepada penghuni dorm tuh yang lepas. tapi, aku rasa tahun nie aku nak buang badi dorm tuh. dorm roqayah yang baru dan suci. who know right? oke, tersangatlah poyo dan membosankan. yeah! masuk masuk je tak tau nak tidur dengan sapa. ajep dah dorm hajar. pehh. half budak dorm lama masuk dorm hajar dan half lagi masuk dorm roqayah. sebelum junior masuk, ramai ramai budak hawa yang dulu tidur roqayah. best apa. memekak je kerjanya.

first day dekat sekolah aku duduk dengan aqila seperti yang dirancang. tapi apa kan daya, beberapa hari yang lepas cikgu suruh tukar tempat duduk. aku duduk je la dengan shahida dan pyqa. aqila kena duduk dengan zarith dan fatin. okelah, sebab qila still boleh toleh tengok muka aku yang tembam dan comel nie. hahahah. muntah hijau qila baca. aku rasa aku masuk sekolah tijb perbelanjaan yang family aku peruntukkan hampir rm1000 tau. pehh, banyak nak mati sey. dengan buku, baju, yuran asrama, dobi, tuisyen asrama dan macam macam lagi. sebaik tuisyen sekolah free. kalau tak, fuyooo.


haritu, first time aku menangis untuk tahun 2014. entah mengapa dan bagaimana. mula mula aku pinjam phone robie, nak tepon ibu. lepas dengar je suara ibu, terus aku nangis. lama pula tuhh. sampai akak aku yang kena pujuk. oke, tersangatlah poyo. tapi, at least, aku nangis sebab orang yang aku sayang iaitu sahabat dan family bukannya B.O.Y.F.R.I.E.N.D. macai sajalahh. dah balik semalam masa makan ibu tanya cerita sebenarnya. tapi aku still senyum  dan diamkan. biarlah cerita nie jadi sejarah untuk aku dan 'Dia' sahaja. yee.
When I look around all I see 
Not what it used to be 
Everyday change around me 
And the changes won't stop 
She used to be cool now she's not 
I'm selling myself can't be realized 
Na na na na na
masalah dah selesai. hanya salah faham yang melanda. hanya berasas surat menyurat je tau boleh tau isi hati masing masing. hmm, sudahlah. minggu pertama, kedua dan ketiga persekolahan je dah full jadual aku. dengan ceramah sana, sini , situ. entah pape je. membuatkan  aku mengantuk je. dahlah dengan cuti sekolah berubah menjadi hari jumaat dan sabtu. hmm, membosankan. rasa macam lain je. macam semalam. kalau selalunya, aku dah sampai rumah pukul 3,45 petang. tapi sekarang? pukul 6 baru sampai rumah. yelaaa. habis kelas pukul 1.30. siap siap dan sampai larkin dah pukul 3. terpaksa ambil bas pukul 3.30. dengan jem dekat jb. arghh. lambat seyy.

sebaik ada aini, arie, zurin, ila dan kawan baru, nadia teman aku dekat larkin. kalau tak mesti bosan. inilah kehidupan sebagai budak asrama. balik kampung pon naik bas je. dulu, naik bas nak pergi jb pon kena berteman. tapi sekarang sudah lain. aku kena berani. naik bas sendiri dari jb ke muar dan muar ke jb. rilex sudah. apa nak takut. hidup kena berani right? hmm. sekarang nie best duduk sebelah nazatul masa dalam prep. kadang kadang aku rasa dia dan fiza tuh cikgu aku pula. selalu mengajar aku kalau aku tak faham. oke, bagus :D

oke, dah crush baru. haha, gelak je. dia budak yang biasa je. kawan aku sendiri pon cakap dia tuh jenis tak banyak cakap dengan perempuan. budak M1. haritu aku dengar dia perkenalkan diri masa perkenalan ajk asrama. simple je budaknya. kawan aku siap cakap " alah, bukannya hensem. tak comel. pakai spek pula tuh" so what? taste masing masing kan. tak sama. lagi pon aku bukannya suka yang hensem nie. setakat cuci mata jela. tak lebih. tapi, ini tak bermakna aku habiskan masa  persekolahan aku dengan bercinta. kau ingat aku apa? waste oke kapel waktu sekolah. confirm sapa yang kapel dengan aku tuh bosan sebab aku nie dah lah suka baca komik je. bila lah masa aku nak mesej dengan pakwe aku tuh. hmm, membazir!


smile. aku harap aku boleh kawal temper aku bila nak bergaduh dengan orang. aku dapat rasakan ada sesetengah orang macam tak suka dengan aku sebab temper aku. kalau dah penat, tahap kemarahan aku meningkat dengan mendadak. kepada junior p1. harap korang sabarlah kalau tetiba aku naik hantu. habis korang nanti. oke, cukuplah tuhh. minggu nie 3 hari aku cuti. cukuplah tuhh. kbai.
"When you cry, call me. I don't promise i'll make you laugh but i promise i can cry with you and listen your problem." :-)



HELLO!



Call me as Syazwani or known as ES27. 97's liner. TiJB's student. Be nice here. Bye bye. Smile ❤ TAK SUKA?

Diary About Site

Ask Here!





The Shadow Friends


Dunia akan sunyi tanpa kawan disisi kita. Become my best friends, please?